23 Aralık 2010 Perşembe

RİSOTTO CON FUNGHİ

Uzun bir aradan sonra klasik bir İtalyan tadıyla geri dönüş yapıyorum.İtalyan mutfağı ,pizzası falan derken en nihayetinde bu yaz İtalya'ya gidebildim.gerçekten her tarafı tarih kokan bu ülkeyi çok sevdim.özellikle Roma bir harika.İnşallah en kısa zamanda gezi anılarımıda yayınlayacağım .Gelelim tarifime ,tarif İTALYAN MUTFAĞI adlı kitaptan tek fark tarifte beyaz şarap vardı ben onu kullanmadım birde porçini denilen taş mantarı yerine kültür mantarı kullandım.ama eğer bulabilirseniz porçiniyle daha lezzetli olacaktır.


RİSOTTO COM FUNGHİ
MALZEMELER:
1/3 su bardağı kurutulmuş mantar
1-1/5su bardağı kültür mantarı
yarım limonun suyu
1/3 su bardağı tereyağı
2 yemek kaşığı maydonoz
4 su bardağı et  yada tavuk suyu
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 adet soğan -incecik doğranmış-
1-1/5 su bardağı  risotto pirinci-bu özel bir pirinç ben migrostan bulabildim-
3 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar
tuz,karabiber
YAPILIŞI.
1-Kurutulmuş mantarları birbuçuk su bardağı sıcak suyla beraber bir kaseye koyup 45 dakka bekletin iyice yıkayıp süzün.
2-Kültür mantarlarını ince ince dilimledikten sonra bir kasede limon suyuyla karıştırın.Geniş bir tavada tereyağının üçte biriyle mantarları iyice soteleyip maydonozları ekleyin altını kapatın ve beklemeye alın.
3-tereyağının üçte birini tencereye  alın soğanı ekleyip iyice pembeleşinceye kadar pişirin pirinci katın 1-2 dakika kavurun.Suda beklemiş ve sotelenmiş mantarları da ekleyin iyice karıştırın
4-Bir taraftan pirinci tahta kaşıkla karıştırırken bir taraftan kaynar halde bulunan et suyunu bir kepçe yardımıyla pirinçlerin üstüne dökün .Pirinçler suyunu çektikçe bir kepçe su ilave edin 20 dakika boyunca bu şekilde devam edin.risottonun pişme süresi 20 -35 dakika arasıdır damak tadına göre ayarlayın.eğer bütün su bittiği halde pirinç yumuşamadıysa sıcak su ekleyebilirsiniz.
6-tencereyi ocakatan alıp kalan tereyağını ve kaşarpeynirini ekleyin karabiberini ekleyin 2-3 dakika dinlendirip servis yapın.
NOT:Risotto asla bekletmeye gelmiyen bir yemek .Ben bütün herşeyi hazır edip misafirler geldikten sonra pişirmeye başladım harika oldu.

Hiç yorum yok: