10 Eylül 2009 Perşembe

2009 UN İLK İFTARI


Oh şükürler olsun bu sene ilk iftarımı verdim.Aşağıda size vereceğim tarif biraz doğaçlama bir tarif.Pazartesi battal salı günü  iftara gelmeyeceğini söyleyince bende fırsatı ganimet bilip uzun zamandır gelmek isteyen arkadaşlarımı iftara davet ettim.kız kıza takılacaktık yanii.milleti davet ettim  menümü hazırladım.ana yemek olarak islim kebabı yapmaya karar verdim.fakat dolabı bi açtım baktım evde hiç et yok ama bol miktarda tavuk var. İki seçeneğim vardı ya tavuğu kullanıcam ya da ertesi günü üsküdara inip et alıcam.oruç oruç oralara inmeyi hiç gözüm kesmedi doğrusu.ayrıca bir gün önceden eti marine etmezsem  sonuçtan hiç memnun kalmıyorum.neyse efendim lafı çok uzattık gelelim yemeğimize ben btün ölçüyü göz kararı kullandım misafirinizin sayısına göre siz ayarlayın.
TAVUKLU İSLİM KEBABI
MALZEMELER:
Tavuk(kuşbaşı,pirzola veya baget olabilir bende pirzola vardı)
Patlıcan(uzun olması lazım)
domates
biber
baharat(ben köri,kekik,karabiber,zencefil.kullandım siz istadiğiniz baharatlaerı kullanın)
sıvı yağ
salça
YAPILIŞI:
1-Öncelikle tavukları bir gece veya 4-5 saat evvelden marine edin.marine için ben 4-5 kaşık sıvıyağ,biraz süt,yarım limon,tuz,karabiber,kekik,köri,zencefil ve sarımsak kullandım.
2-tavukları fırın tepsisine dizin 180 derece fırında 15-20 dakika bekletin.
3-Bu sırada uzunlamasına kestiğiniz patlıcanları sıvı yağda kızartın-ben bir fırça yardımıyla yağ sürdüm ve tavukların piştiği fırına patlıcanlarıda attım.15 dakkada yumuşacık oldular.-

3-bir tencereye biraz sıvı yağı ve salçayı kavurun.1 kaşık dolusu unu ekleyin. sonra karıştırarak 2 bardak kadar su ekleyin,tavukları bu sosun çine atıp 10 dakka.pişirin
4-patlıcanları artı +şeklinde koyun içine etleri yerleştirip katlayın ters çevirip tepsiye yerleştirin.-benim tavuk pirzolalar büyük gelince tavuğu kapatabilmek için 2 parçadan fazla patlıcan kullandım.

6-Domates ve biberleri irice doğrayın.bir kürdan yardımıyla patlıcanların üzerine oturtun.tencerede kalan sosu üzerine gezdirin.180-200 derce fırında 25 dk.kadar pişirin.
NOT1:
Kişi başı bir patlıcan yetti.ayrıca etlisinden daha lezzetli olmuştu diyebilirim.tavsiye ederim.
NOT 2:Gezi yazılarıma devam edeceğim merak etmeyin sadece küçük bir yemek molası vereyim dedim.

1 yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Bayramin kutlu olsun canim. Tüm sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlara insallah.