17 Aralık 2008 Çarşamba

INSALATA Dİ PEPERONİ ARROSTİTİ

FIRINDA BİBER SALATASI
Yine uzun bir ara verdim ama bu sefer ki ihmalkarlık değil,telaştan daha doğrusu tatlı bir telaştan .erkek kardeşimi nişanladık.Onun adına çok mutluyum.Bu işleri bilirsiniz kız isteme,alışveriş nişan bohçası ,nişan çukulatası derken oldukça uğraştırdı beni.---büyük ablayız ya-Aslında hepsinin fotoğrafını çekip sizlerle paylaşmayı düşündüm ama sonra belki kardeşim istemez diye vazgeçtim.hayırlısı olsun inşallah allah tamamına erdirsin.Dualarınızı bekliyorum.
Resimdeki salatayı önceki günlerde yapmıştım ama ancak fırsat budum yayınlamaya.Bu yine İtalyan mutfağı adlı kitabımdan.
INSALATA Dİ PEPERONİ ARROSTİTİ:
MALZEMELER(4 KİŞİLİK):
3 kırmızı dolmalık biber
2 şer sarı ve yeşil dolmalık biber
yarım su bardağı kurutulmuş domates
1-2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı balsamik sirke
5 yemek kaşığı zeytinyağı
4 adet konserve enginar göbeği(suyu süzülüp dilimlenmiş)
tuz.karabiber,varsa birkaç dal taze fesleğen.
YAPILIŞI:
1-fırını 200 dereceye getirin.alüminyum folyo serdiğiniz fırın tepsisine biberleri bütün olrarak yerleştirin.45 dak.közleyin.Fırından çıkardıktan sonra üzerlerini örtüp 5 dak bekleyin.
2-biraz sıcak suda beklettiğiniz kuru domatesleri ince ince doğrayın.
3-sirkeyi,zeytinyağını,ezilmiş sarımsağı,tuzu ve karabiberi bir kapta iyice karıştırın.
4-biberlerin kabuğunu soyun irice dilimleyin.daha sonra bir kaba biberleri,enginar göbeklerini ,kurutulmuş domatesi ve sosu ekleyin ,karıştırın.fesleğen yapraklarıyla süsleyin.

1 yorum:

SERAP dedi ki...

Merhabalar bu tarz bir salatayi bende cok yaparim.Ben közlenmis biberlere sarimsakli yogurt eklerim.Böyle sirkeli ve domatesli denememistim.Bir dahaki sefere muhakkak deneyecegim.Sevgiler