9 Ekim 2008 Perşembe

TAHİNLİ,CEVİZLİ VE ÜZÜMLÜ KURABİYE

Efendiiim herkesin geçmiş bayramını en içten dileklerimle kutlarım.biraz gecikmeli oldu ama bayram koşturmasından bir türlü fırsat bulup bloğuma yazı yazamadım.biz bu bayram tatilinin uzun olmasını fırsat bilip eşimin ve benim ailelerimizi ziyarete memlekete gittik.yolculuk biraz yorucu oluyor kızımda bende tatilin sonuna doğru çok rahatsızlandık ama yinede ailelerimizin rızasını almak ve onları mutlu görmek adına değer bence.Bu gün size bir kurabiye tarifi yayınlayacağım tatlı bir başlangıç lsun tatlı yiyelim tatlı konuşalım demi.
TAHİNLİ ,CEVİZLİ VE ÜZÜMLÜ KURABİYE:
1 su bardağı şeker
1 su bardğı tahin
2 yumurtanın sarısı
200 gr. tereyağı veya margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
aldığı kadar un
1 su bardağı ceviz içi
1 su bardağı kuru üzüm
susam
YAPILIŞI:öncelikle tahini, şekeri,yumurta sarılarını, yumuşamış tereyağını iyice karıştırın.Üzerine unu k.tozunu vanilyayı ekleyin ve sertçe bir hamur hazırlayın.(ben 3 bardak unu koydum daha sonra kontrollü şekilde az az ilave ettim).hazırlanan hamura çekilmiş cevizi ve üzümleride ekleyin.Hamurdan parçalar koparın .İstediğiniz şekli verip önce yumurta beyazına sonra susama bulayın.yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin 175 derce fırında 20-25 dk. pişirin.

3 yorum:

oznurundunyasi dedi ki...

aa arkadaşım antebe mi geldin yoksa bayramda !!!
ayy çok üzülürüm eğer öyle ise görüşemedik diye :(
neyse cvp bekliyorum..
kurabiyeler tam canavarlara göre olmuş..yani benim minik canavarlara..
ellerine sağlık..

sevgiler

TAZENANE dedi ki...

Maşallah içinde yok yok.
Harika görünüyorlar. Tadını çok merak ettim. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle.

Selma Kalkan dedi ki...

Elifcim, geçmiş bayramın kutlu olsun. Tam bir kurabiye canavarı olduğum ve tahine de bayıldığım için bu kurabiyeyi hemen denemek istiyorum.
ellerine sağlık :)
sevgiler