12 Ağustos 2008 Salı

TEMEL PİZZA HAMURU

Sinoptan döndükten bir kaç gün sonra Ankaradan çok sevdiğimiz dostlarımız bizi ziyarete geldiler.kahvaltıda misafirlerimiçin yaptığım bir kaç tarifin resmini yayınlıyorum.pizzanın tarifini vereceğim diğerlerini daha sonra fırsat bulunca yayınlayacağım.tarifler daha önce bahsettiğim"İTALYAN MUTFAĞI"adlı kitaptan
TEMEL PİZZA HAMURU:
Bu hamuru tarife aynene uyarsanız tutturmamanız imkansız.kaç kere yaptıysam her seferinde çok başarılı oldum.hatta kolay kolaybir şey beğenmeyen oğlum hazır pizzalara taş çıkartır diyor.keramet tarifte.
MALZEMELER:
2- 1/2 yemek kaşığı maya(25 gr.yaşmaya,15 gr.kuru maya)
1 su bardağı ılık su(250 ml.)
1 tutam tozşeker
1 çay kaşığı tuz
3-1/2 su bardağı un(350-400gr.)
YAPILIŞI:
1-orta boy bir kaseye içinde sıcak su gezdirerek ısıtıp suyu dökün.mayayı ,şekeri ve ılık suyu karıştırın 5- 10 dk. bekleyin
2-unun üçte birini ve tuzu karışıma ekleyip tahta kaşıkla karıştırın.diğer üçte birlik kısmını hamur yoğunlaşıncaya kadar ve kasenin kenarlarından ayrılmaya başlayıncaya kadar ekleyin.
3-hamuru tezgaha alın diğer kalan unuda azar azar ekleyip ele yapışmayacak yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.8-10 dk. kadar.
4-Büyük bir kaseyi hafifçe yağlayıp içine hamuru koyun.üzerine nemli bir havlu örtüp sıcak bir yerde hamur iki katına çıkıncaya kadar bekletin.yaklaşık 40-50 dk. kadar.sıcak yer yoksa fırını 50 derceye getirip bekletin.hamura parmağınızla bastırdığınızda oyuklar olduğu gibi kalıyorsa hamur kıvamında demektir.
5-hamurun içindeki havayı almak için 1-2 dk.daha yoğurun.
6-Tepsinizin büyüklüğüne göre hamur topunu ister ikiye bölün ister olduğu gibi kullanın tezgahta merdane yardımıyla açıyoruz.
7-hamuru hafifçe yağladığımız tepsiye fazlasını kalınca kenar oluşturacak şekilde katlayarak yerleştirin.bu aşamada hamur hazır demektir bu hamura istediğiniz malzemeyi koyarak pizzanınızı yapmak size kalmış.
NOT:hamur bu aşamada dondurulup lazım olduğu zaman doldurulup pişirilebilir
KEPEK UNLU PİZZA HAMURU:
Yukardaki malzemelere ek olarak 2 yemek kaşığı zeytinyağı ve beyaz unun yerinede kepekli un kullanmak gerekiyor.
PİZZA ALLA MARGHERİTA

PEYNİRLİ VE DOMATESLİ PİZZA:
MALZEMELER:
1 Adet açılmış pizza hamuru
450 gr soyulmuş domates
350 gr.küp küp doğranmış dil peyniri
bir tutam taze fesleğen yaprağı
4 yemek kaşığı rendelenmiş kaşar
3 yemek kaşığı zeytin yağı
tuz,karabiber.
YAPILIŞI:
1-Fırının sıcaklığını 250 derceye getirin ve bu şekilde enaz15 dk.çalıştırın.
2-domatesleri püre haline getirin
3-pizza hamuruna domatesleri yayın4-dilpeynirini hamura eşit oranda yayın fesleğen ekleyip,kaşar peyniri serpin.5-tuzu,karabiberi,zeytinyağını katın pizzayı hemen fırına verin kenarları iyice kızarana kadar 15-20 dk.pişirin.
FOCACCİA CON ROSMARİNO:


CEVİZLİ BİBERLİ YOĞURT SALATASI.



TİRAMİSU

5 yorum:

kizilciksurubu dedi ki...

Hayirli kandiller.

karabey_sk dedi ki...

mrhb ben de pizza hamurunun tarifini ararken bu sitede verdiginiz tarifleri gördüm sayenizde tarifi aldım ben pizzacıda calısıyorum ama pizza hamuru bize hazır geldiginden nasıl yapıldıgını bilmiyordum simdi ögrenmıs oldum ..
hamur için bisey demiyecegim sadece hamuru tepsiye yerlestirdikten sonra resimlerden gördügüm kadarıyla bizim tırnak atmak diye adlandırdıgımız işlemi yapmamıssınız onu yazma ihtiyacı duydum onuda ben söyleyim hamur tepsiye yerlestirildikten sonrra tabi dediginiz gibi kenarları biraz tasmıs olacak 4 parmagımızı birlestririp uclarıyla hamurun tepsinin kenarında kalan kısmını eziyoruz cok fazla bastırmadan

elif neslihan dedi ki...

sayın karabay verdiğininz ipucu içinçok teşekkür ederim bir dahaki sefere öyle yapacağım.

Adsız dedi ki...

SELAM TARİFİNİZ BENİM YAPTIĞIM PİZZA HAMURU TARİFİYLE AYNI FAKAT TEK FARK BEN YARIM PAKET MARGARİN KOYUYORUM ACABA UNUTTUNUZMU YOKSA YAĞ KOYMUYORMUSUNUZ?

elif neslihan dedi ki...

benim pizza hamuru tarifinde hiç yağ yok.kepekli unla hazırlanan hamura 3kaşık yağ koyuyorsunuz okadar.