15 Haziran 2008 Pazar

3 Amerikalı ve birkaç Türk


Önceki yazımda geçtiğimiz haftanın ne kadar yoğun geçtiğinden bahsetmiştim.İşte bu yoğunluğaun sebeplerinden biri de çarşamba günü karşıladığım misafir grubuydu.çocuklarla birlikte yaklaşık 30 kişiydik .Kalabalık olmasının yanısıra özel bir yanı vardı misafirlerimin .2 si amerikalı biri çinli olan konuklarım islamiyeti seçmiş müslüman olmuşlar.islamiyeti halkının da müslüman olduğu bir ülkede öğrenmek ve çocuklarına da öğretmek için türkiyeye gelmişler(ceki,hui tan,diğer pakistanlı olan arkadaşın ismini hatırlayamadım) yaz boyunca bir kuran kursunda yatılı kalıp kuranı kerim ve ilmihal eğitimi alacaklar.bende bir arkadaşım vesilesiyle tanıştım bu insanlarla.arkadaşım dediki tüm gün kurstalar hem kültürümüzü tanıtmak hemde onlara biraz değişiklik olması açısından evlerimizde ağırlayabiliriz.bunu duyunca bu insanları evimde ağırlamak beni çok mutlu eder banada gelsinler dedim.sağolsun arkadaşım ayarlamış geçtiğimiz çarşamba birkaç tane benim çevremden arkadaşım ve amerikadan gelen msafirler bendeydi.yemek kültürümüzü tanıtmak için bir kaçtane yöresel yiyecekler hazırladım yaprak sarma ve içli köfte.biraz yorucu oldu ama inanın büyük bir keyifle hazırlandım.son anda minik cimcimem elini sıcak fırın tepsisine değdirince feryadı bastı.dolayısıyla yaptıklarımın hepsinin fotoğrafını çekemedim.menümüzdeyse şunlar vardı;zeytinyağlı sarma,içli köfte,yoğurtlu patlıcan salatası,tarifini sevgili şaziyeden aldığım katmer poğaça,tarifini sevgili ufuktan aldığım vişneli kedi dili pastası,ve tarifini sevgili evcininden aldığım şeftalili cheesecake.arkadaşlarımın ısrarı üzerine öncelik le katmer poğaçayı hiçbir değişiklik yapmadan aktarıyorum

KATMER POĞAÇA

Malzemeler:1 su bardağı süt,1 çay bardağı ılık su,1 çay bardağı sıvıyağ1 yumurta (akı içine, sarısı üstüne)20 gr yaşmaya (veya 1 yemek kaşığı kurumaya)2 çay kaşığı tuz2 çay kaşığı tozşekerAldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı kullandım)Arasına; 75 gr tereyağ (oda sıcaklığında yumuşatılmış)100 gr beyaz peynir

Yapılışı:Mayayı çok az ılık suyla erittim. Ilık süt, sıvıyağ, tuz, şeker, yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım. Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım. Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp, üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm. Hamurları üstüste dizerek, her parçada bu işlemi tekrarladım. En üsttekine yağ sürmedim. Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyüttüm. Sigara böreği sarar gibi kesip, arasına peynir koyarak sardım. 30-40 dakika mayalandırıp, üzerine yumurta sarısı sürdüm ve 180 derecede üzerleri kızarana kadar pişirdim.


Kedi dili pastasının resmini çekerken kızımı bir türlü ikna edemedim pastanın yanından ayrılması için.Bu tarifte ben vişne kullandım.


VİŞNELİ KEDİDİLİ PASTASI


Malzemeler;*36 adet kedidili. ( marketlerde satılan Savoiardi'ler çok güzel oluyor)(Bu ölçü 24 cm çapındaki kelepçeli kalıp için. Kalıbınızın büyüklüğüne göre adedi siz belirleyebilirsiniz )*1 lt süt,*4 adet orta boy yumurta sarısı,*1 su bardağı toz şeker,*2 çorba kaşığı un ( yaklaşık 40 gr)*2 çorba kaşığı mısır nişastası ( yaklaşık 40 gr )*1 paket vanilya,*50 gr margarin*1 su bardağı kadar dondurulmış frambuaz ( üstünü süslemek için ayrıca lazım )*1 paket sade krem şanti,*1 su bardağı süt ( krem şanti için )*1 kase süt ( kedidillerini ıslatmak için)


Hazırlanışı;1. Öncelikle kremayı hazırlayalım. Yumurta sarıları ile şekeri iyice karıştırdıktan sonra süt, un, nişasta ve vanilyayı da ekleyerek ve devamlı karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirelim.Krem şantiyi de bir su bardağı süt ile çırpıp kullanıncaya kadar buzdolabına kaldıralım.2.Muhallebi kıvamına gelince içine margarini ekleyip mikserle beş dakika kadar çırpalım. Muhallebiyi bir kenara soğumaya bırakalım ama arada bir mikserle tekrar tekrar çırpalım.3.Kedidillerini kalıbımızın yüksekliğine uygun olarak uçlarından keselim ve her birini süte hafifçe batırıp kalıbımızın yan çeperlerine dikey olarak yerleştirelim. Bu yerleştirme ile ilgili çektiğim fotoğrafı en altta görebilirsiniz.4.Hem kestiğimiz kedidillerini hemde yeteri kadar olan bir kaç kedidilini yine süte batırarak, kalıbın taban kısmına boşluk kalmayacak şekilde yerleştirelim.5.Kremayı bir kez daha mikserle çırpıp, yarıya yakın bir kısmını kaşık yardımı ile tabana döşediğimiz kedidillerinin üstüne dökelim.6.Çözdürdükten sonra, sularının süzdürdüğümüz frambuazları kremanın üstüne dizelim ve üstünü ince bir tabaka krem şanti ile kaplayalım.7.Kedidillerinin geri kalan hepsini, yine hafifçe süte batırıp, krem şantinin üstüne yine boşluk kalmayacak şekilde dizelim ve kalan tüm kremayı üstüne kaşıkla döküp, düzeltelim.8. Artan krem şantiyide yine kremanın üstüne düzgünce sürelim. Ben çok hafif hindistan cevizi serptim. Artan frambuazlarıda pastanın ortasına yerleştirip, üstlerine hafifçe süzme bal sürdüm.9. Bu şekli ile pastamızı buzdolabında en az dört saat bekletelim. Kalıptan dikkatlice çıkartalım. Şık görünmesini isterseniz bir kurdele ile bağlayabilirsiniz. Bağlamasınız bile kedidilleri düşmüyor, aynı şekilde kalıyor.



Bu tatlı içinde çok güzel övgüler aldım.denemenizi tavsiye ederim yine hiç bir değişiklik yapmadan tarifi aktaryorum.


ŞEFTALİLİ CHEESECAKE


Şeftalili Kremalı Cheesecake
malzemeler:
tavsiye edilen kalıp:çap:23cm. - yükseklik:7.5cm.
benim kullandığım kalıp:çap:20cm. - yükseklik:6.5cm.( bu yüzden malzemenin hepsi kalıba sığmadı.)
1 cup = 250 ml. lik su bardağı
1 tsp = 1 tatlı kaşığı
taban malzemesi:
1 + 1/4 cup eti burçak bisküvi
1/4 cup ceviz (badem ya da pecan kullanılabilir.)
3 yemek kaşığı erimiş tereyağı
iç malzemesi:
4 paket 250 gr. lık beyaz krem peynir ya da Philadephia
1 cup krem şanti çırpılmış krema
1 cup toz şeker
4 yumurta - oda sıcaklığında beklemiş
1/4 cup un
2 tsp vanilya
2 orta boy olgun şeftali
1/4 cup ceviz (opsiyonel)
tarif:
taban için: bisküvileri havanda dövüp kelepçeli kalıbın içine boşaltın. Aynı şekilde cevizleri de dövüp kalıba ekleyin. Üzerlerine erittiğiniz 3 kaşık tereyağını koyup iyice karıştırın. Daha sonra ağır birşeyle kalıbın içinde, bu malzemeyi iyice bastırarak tabanı oluşturun. Bunu buzluğa koyarak siz iç malzemeleri hazırlayana kadar dondurun.
krem şanti çırpılmış krema için: bir kaseyi ve mikserin karıştırma uçlarını buzlukta 5 dakika kadar dondurun ve bu kaseye 250 ml. kremayı boşaltın (ben pınar krema kullandım.). Mikserle orta hızda karıştırın, koyulaşınca hızı düşürüp kat kat olana kadar karıştırmaya devam edin. 1 bardağını ayırın, gerisini süs için buzdolabında saklayın.
içi için: büyükçe bir kaseye labne peyniri, kremayı ve şekeri koyun ve orta hızda 3 dakika karıştırın. Sonra teker teker yumurtaları ekleyin. Yumurtalar karışınca unu ve vanilyayı da ekleyip karıştırın.
buzluktan kalıbı çıkartın ve iç malzemenin yarısını bu kalıba boşaltın. Arasına kabuklarını soyup, ince dilimlediğiniz şeftalileri yerleştirin. Üzerine arzu ederseniz ceviz serpin ve kalan peynirli malzemeyi üzerlerine boşaltın. Malzemeyi kalıbın dış hizasına kadar koyabilirsiniz. Kabarmadığı için kalıptan taşmıyor.
15 dakika önceden 180 derece ısıttığınız fırının orta rafına kalıbı koyun ve 45-55 dakika arası pişirin.
üzeri açık kahverengi bir renk alacak. Bence 40 dakikadan sonra üzerine yağlı kağıt serip 50-55 dakika kadar pişirmekte yarar var.
bu sürenin sonunda fırından çıkarın ve bir ızgara tel üzerine koyup 2 saat ılımasını bekleyin. Ceesecake'in ortası hafif sallanıyor olacak ama soğudukça bu toparlanacak.
2 saat sonra streçle üzerini sarıp buzdolabına koyun ve minimum 6 saat ya da bir gece bekletin. Kalıbı buzdolabından çıkarttıktan sonra kenarına sıcak bir bez sarıp biraz toparlanmasını sağlayın. İnce bir bıçağı, kalıpla pasta arasında gezdirin. böylece kalıptan daha rahat çıkabilir. Sonra kelepçesini açıp cheesecake'i çıkarın.servis yaparken üzerini kalan çırpılmış krema ve şeftali dilimleriyle süsleyebilirsiniz
.Cekinin 3 çocuğu ve arkadaşlarımın çocukları.

Hiç yorum yok: