16 Mayıs 2008 Cuma

İÇİM ACIYOR.......


Bu hafta benim için çok yoğun ve sıkıntılı geçti.6. sınıfa giden oğlumun öğretmeninden dayak yediğini öğrendim.hemde birkaç kere olmuş ben üzülürüm diye çocuk bana söylememiş.salı günü hoca sınırı aşıpta sopayla girişince çocuğunda artık tahammülü kalmamış geldi anlattı.işte o anda içim o kadar çok acıdı ki anlatamam.hani dayak kalkmıştı.hani artık böyle çağdışı uygulamada bulunanların gözünün yaşına bakılmıyordu.hepsi yalan ......evde küçük bebeğim olduğu için davayla falan uğraşamadım sadece gidip öğretmenle görştüm ama neye yarar bırakın yaptığından utanmayı açıklama istediğim için bana da kızıyor...allaha havale ediyorum bu seferlik .....şiddetin her türlüsüne karşıyım ..........
'Çocuk istismarı fiziksel ya da psikolojik olarak bir çocuğa bir yetişkin tarafından kötü davranılmasıdır. Ayrıca çocuklara kötü davranmak veya çocuk istismarı ve ihmali ile de çoğu zaman eş anlamı taşır. Dünya Sağlık Örgütü çocuk istismarını şöyle tanımlar: "Çocuğun sağlığını, fiziksel ve psikososyal gelişimini olumsuz etkileyen, bir yetişkin, toplum ya da devlet tarafından bilerek ya da bilmeyerek tüm davranışlar çocuğa kötü muameledir."
ÇOCUK HAKLARI SÖZLEŞMESİ:
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu Tarafından 20 Kasım 1989 tarihinde benimsenen sözleşme 2 Eylül 1990 tarihinde de yürürlülüğe girmiştir. Türkiye de dahil olmak üzere yaklaşık 142 ülke sözleşmeyi imzalamış ya da onay ve katılma yoluyla taraf devlet durumuna gelmiştir. Sözleşmeyle çocuk haklarının korunması amaçlanmış ve taraf devletlerin sözleşme maddelerine kesinlikle uymaları gerektiği hükme bağlanmıştır.ÖZELLİKLE MADDE 19 DA ÇOCUĞA DAYAĞIN KESİNLİKLE KABUL EDİLEMEYECEĞİ BELİRTİLMİŞTİR........
İÇİM ACIYOR.........
NOT:Hafta sonu şehir dışında olacağım yorumlarınıza cevap yazamayacağım dönüşte görüşmek üzere

4 yorum:

papatya68 dedi ki...

sevgili arkadaşım okuyunca benimde içim acıdı bence bu tür davranışları yapanlar cezasız kalmamalı ayrıca tedavi görmeliler ki bana kalırsa bu ruh hali normal değil aslında öğretmenlik yapacak kişilerin göreve başlamadan önce bir pisikolog tarafından kontrol edilip uygundur raporu alması gerekir çünki emanet edilecek olanlar geleceğimiz umarım gereken yapılır ve tekrarlanmaz geçmiş olsun sevgiler

semra mutfakta dedi ki...

bu kadar sabırlı davranmana şaşırdım arkadaşım.bence sen değil babası gidip öğretmeni ve müdür ile ayrıntılı bir konuşma yapmalıydı.bunu yanına bırakma sorunu varsa cocukla size söyler dövmek de ne demek.!!

elif neslihan dedi ki...

ARKADAŞLAR DESTEĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.BU OLAY YAŞANDIĞINDA BABASI ŞEHİR DIŞINDAYDI MÜDÜR DE SEMİNER DOLAYISIYLA HAFTA SONUNA KADAR İZİNLİYDİ GÖRÜŞEMEDİM AMA ÇARŞAMBA GÜNÜ İLK YAPACAĞIM ŞEY MÜDÜRLE GÖRÜŞMEK OLACAK.BABASIDA CUMA GÜNÜ BİR ARKADAŞI VASITASIYLA İLÇE MİLLİ EİĞİTİM MÜDÜRÜNÜ ARADI ŞİMDİLİK GAYRİ RESMİ UYARILACAK BİRKEZ DAHA BÖYLE BİRŞEY VUKU BULURSA TABİİKİ GEREKEN YAPILACAK.

Tuba dedi ki...

Cok uzuldum. Ama bence Allah'a birakmakla filan olmaz. Eger ciddi bir seyler yapilmazsa bunlarda alir basini gider. Artik kacinci yuzyilda yasiyoruz. Lutfen milli egitim bakanligina suclamada bulun. Bu sekilde hic kimse bir sey yapmazsa bu hatalar nasil duzeltilmez. Sinir oldum bu ogretmene. Cok cok uzuldum.