17 Nisan 2008 Perşembe

YE # 33 BÖREKLER ETKİNLİĞİ ve BULGURLU CEVİZLİ BÖREK


Uzun bir aradan sonra nihayet yazı yazmak için fırsat bulabildim.6.sınıfa giden bir oğlum var ve bu sene bazılarınızın bildiği gibi başımıza sbs denen bir sınav geldi.bu sınav sözde çocukların yükünü azaltmak için getirildi ama pratikte pekte öyle olmadı.11 -12 yaşındaki çocukları motive etmek dersin başına oturtmak sınav için hazırlık yapması gerektiğini anlatmak çok zor.Selimhan da ders çalışmak deyince köşe bucak kaçan çocuklardan .1. dönemi yatarak geçirdi fakat şimdi işi biraz sıkı tutuyoruz beraber program yaptık tabii ben de bu pograma uyabilmesi için elimden geleni yapıyorum dolayısıylada ne bloğuma nede başka bir şeye vakit kalmıyor .neyse lafı çok uzattım dert söyletir derler çok doğru.benim durumumda olan anneler varsa neler yaşadığımı anlarlar.Bu ayki ye etkinliğinin ev sahipliğini sevgili özlem yapıyor konusuda börekler.arkadaşımıza kolaylıklar diliyor ve tarifime geçiyorum.geçenlerde misafirlerim için yaptığım bu böreğin tarifini ancak ekleyebildim.tarifi sofra dergisinden aldım gerçekten lezzetli ve farklı bir börek denemenizi tavsiye ederim.
BULGURLU CEVİZLİ BÖREK
6 TANE YUFKA
1 SU BARDAĞI KFTELİK BULGUR
YETERİ KADAR SICAK SU
2 ÇORBA KAŞIĞI TEREYAĞI
2 ADET ORTA BOY SOĞAN
250GR.KIYMA
1 SU BAR.CEVİZ İÇİ
YARIM DEMET MAYDANOZ
TUZ.KARA BİBER,PULBİBER
2 ADET YUMURTANIN
YARIM ÇAY BARDAĞI SÜT
1 SU BARDAĞI GALETA UNU
YAPILIŞI:
Bulgurun üzerini aynı seviyede olacak kadar sıcak su koyup ıslatıyoruz.kapağını kapatıp 10 dakika kadar bulgurun şişmesini bekliyoruz.tereyağını bir tencereye alıp kızdırıyoruz üzerine ince kıyılmış soğanı ve kıymayı ekleyip kavuruyoruz.ocağı kapatıp bulguru,cevizi,maydanozu,tuzunu biberini ekleyip karıştırıyoruz.biraz soğumasını bekliyoruz.2 tane yufkayı üstüste seriyoruz üçgen parçalar haline getirip(ben 4 e böldüm fazla büyük oldular isterseniz 8 ebölebilirsiniz sizin zevkinize kalmış)geniş kısımlarına harç koyup kenarlarını içe doğru kapatıp sarıyoruz.hazırladığımız börekleri çırptığımız sütlü yumurtalı karışıma batırıp galeta ununa buluyoruz tepsiye dizip 220 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.bu aşamada isteyenler kızgın yağda kızartabilirler.fırında biraz kuru oldu fakat daha hafif ve sağlıklı olacağı için böyle tercih ettim .birde ben börekleri bir gece önceden sardım misafir geleceğine yakında paneleyip fırına attım kolaylık oldu .

7 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

canım enfes görünüyor çok değişik ve haria bir tarif ellerine saglık canım kocaman sevgiler

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Etkinlik için bende bu börekle katılmayı düşünüyordum :) Hatta Yayınlanacaklar arasında bekliyor bile... Bu böreğe ben yalancı içli köfte böreği diyorum :) Ceviz ve kıymayla bana içli köfteyi hatırlattığı için...

Ellerine sağlık... Sıcacık Sevgiler...

zerrin - misss dedi ki...

Özlemimin etkinliği pek güzel geçeceğe benzer. Böyle güzel tarifleri görünce düşünmemek elde değil. Bu etkinlik bize kilo olarak dönecek. :))

canım benim ellerine sağlık. pek güzel olmuş.
sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Mebrule dedi ki...

Selam canim, rahmetli annemin annannesi yapardi bulgurlu borekten. kitir kitir olurdu yemesi...cocukluguma gittim geldim sayende, ellerine saglik :)

elif neslihan dedi ki...

çok teşekkür ederim arkadaşlar hepinize sevgiler benden

kizilciksurubu dedi ki...

Harika görünüyorlar ellerine saglik.Sevgiler.

fatostuncay dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 22
http://porselendemlik.blogcu.com , http://birdemliksohbet.blogspot.com ve http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler;

SELAM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
28.04.2008--11.05.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE (22) EV SAHİBELİĞİNİ;
http://fatostuncay.blogcu.com
(YANİ BEN) YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARİF DEFTERİMİZE VE ETKİNLİĞİMİZE, HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TATLAR KAZANDIRMAK İÇİN TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLADIĞINIZDA "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 22" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAYINIZ LÜTFEN.

TARİFİNİZİN HAZIR OLDUĞUNA DAİR DUYURUNUZU, SAYFAMA YORUM BIRAKARAK BİLDİRMENİZİ RİCA EDİYORUM.BEN SİZİN SAYFANIZA GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP KENDİ SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

ŞİMDİDEN TARİFLERİNİ YAYINMAMAMA İZİN VEREN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA, EMEKLERİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

MÜJDEEEEEEEEE !!!!!
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKOYOR.
YAYINA HAZIRLAYANLAR:
www.nasibim.blogcu.com
www.birdemliksohbet.blogspot.com
SORUMLU MÜDÜR:
www.selmahlc.blogcu.com
GRAFİK TASARIM DÜZENLEME:
Melike Sahin

Sizde; sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderbilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tekşey; adınızı, sitenizin adresini, dergide yer almasını istediğiniz tarifinizin adını ve link adresini yazarak göndermeniz yeterli olacaktır.
Örn:
İsim: Fatos Tuncay
Site adı: http://fatostuncay.blogcu.com
Tarifim: Damalı Kek
Link: http://fatostuncay.blogcu.com/3971279/


SELAM VE SEVGİLERİMLE;
Fatos..:)
http://fatostuncay.blogcu.com/