8 Mart 2008 Cumartesi

P.D.Ç.S.E.18






ARNAVUT BÖREĞİ




Bu böreği arnavutlara gelin olan çok değerli bir arkadaşımdan öğrendim.hamurunu onun tarif etttiği şekilde yapıyorum fakat içini kendi damak tadımıza uyarladım onlar ıspanağın içine süt kaymağı falan koyuyorlar ki bizim pek hoşumuza gitmedi.Malum kayınvalidelerin ziyareti devam ediyor.bende hamarat gelinim ya ünümüze leke getirmeyelim dedim ve sabah namazından sonra uyumayıp bu böreği kahvaltıya yetiştirdim.herkes okadar beğendi ve yediki akşama eşime 2-3 dilim zor ayırdım.



MALZEMELER:



2. SU BARDĞI SU



TUZ



ALDIĞI KADAR UN



1 PAKET MARGARİN VEYA TEREYAĞI



İÇİ İÇİN:



2-3 BAŞ SOĞAN



1 KG. ISPANAK



TUZ,KARABİBER



1 YEMEK KAŞIĞI BİBER SALÇASI



YAPILIŞI:ÖNCE KIYDIĞIMIZ SOĞANI YAĞDA KAVURUYORUZ SONRA SALÇAYI EKLİYORUZ BİRAZ DAHA KAVURDUKTAN SONRA ISPANAKLARI TUZU VE KARABİBERİ EKLEYİP HAFİF PİŞİRİYORUZ.SOĞUMAYA BIRAKIYORUZ.YAĞI ERİTİP SOĞUMAYA BIRAKIYOUZ.SUYU VE TUZU YOĞURMA KABINA ALIYORUZ UNU YAVAŞA YAVAŞ EKLİYORUZ HAMUR ELİMİZE YAPIŞMAYANA KADAR UN EKLİYORUZ İYİCE YOĞURDUKTAN SONRA HAMURU 20 PARÇAYA BÖLÜYORUZ HER BİRİNİ MERDANE YARDIMIYLA TABAK BÜYÜKLÜĞÜNDE AÇIYORUZ ARALARINA YAĞI SÜREREK ON TANEYİ ÜST ÜSTE DİZİYORUZ VE ELİMİZLE HAMURU BÜYÜTÜYORUZ.BİRAZ YIRTILMALAR OLABİLİR ÖNEMLİ DEĞİL.SONRA AÇTIĞIMIZ HAMURUN KENARINA HARÇTAN KOYUP BİR TUR RULO YAPIYORUZ BIÇAKLA KESİP TEPSİYE KENDİ ÇEVRESİNDE DÖNDÜREREK YERLEŞTİRİYORUZ.200 DERECE FIRINDA İYİCE PİŞENE KADAR PİŞİİYORUZ.


4 yorum:

japon242 dedi ki...

valla yine ellerinize sağlık çok güzel görünüyo.olsada yesek şimdi.bende arnavutlara gelin olan bi arkadaşımda bu böreğin kabaklısını yemişdim oda gerçekden çok nefis olmuşdu.yenden ellerinize sağlik.eşiniz ve çocuklarınız böyle güzel yemekler yapan birine sahip oldukları için çok şanslılarrrrrrrr

hatice yılmazlar dedi ki...

kızım bloğun hayırlı olsun.yaptığın şeyler gerçekden çok güzel görünüyo.eeeeee uzun söze ne hacet boynuz kulağı geçmiş.sana hayatının her safhasında başarılar diliyorum

Adsız dedi ki...

etkinliğimize katıldığınızın için çok teşekkür ederim yarından itibaren yayınlanacaktır iyi günler

emineninemekleri dedi ki...

Merhaba Elif
Arnavut böregin ismini okuyunca dayanamadim hemencik bi bakim dedim. Cünkü bu böregi cok severim ama hic daha yapmis degilim. Ellerine saglik canim.

Sevgilerimle
Emine