1 Mart 2008 Cumartesi

MİSAFİR GELDİİİ......

Kayınvalidemlerin uzatmalı ziyaretleri devam ediyor:)))) dün karşıdan eşimin kuzenleri eşleriyle ve çocuklarıyla birlikte kayınvalidemleri ziyarete geldiler.gelmesine geldiler fakat geleceklerinden benim öğlen 1 de haberim oldu.evimi toparlasam mutfağamı girsem biraz panik oldum.malum çocuklar olunca hiçbiryer düzenli kalmıyor hele benim cimcimem gibi saatte bir kıyafet değişen ,üzerinden çıkardıklarınıda oraya buraya fırlatan süslü bir kızınız varsa durum daha da vahim.neyse allahın izniye herşey yetişti soframdaki yemekler biraz klasik ve basit oldu ama bu kadar dar vakitte buna da şükür.
Kahramanmaraş'ın meşhur ekşili çorbası:(gelenler maraşlı olunca bir jest yapayım dedim.)




EKŞİLİ ÇORBA:

MALZEMELER:

Birer su bardağı buğday.kırmızı mercimek,nohut

2 tane patlıcan

4-5 diş sarımsak

1 baş soğan

1 kaşık salça

tuz, karabiber, nar ekşisi, biraz limon tuzu,sıvı yağ,nane

YAPILIŞI:Buğdayı ve nohutu bir gece önceden ıslatalım.(benim geç haberim olduğu için düdüklü tencerede kısık ateşte baya uzun süre pişirdim).sonra nohutu mercimeği ve buğdayı iyice yumuşayana kadar pişirelim.diğer bir tencereye sıvı yağla soğanı kavuruyoruz salçasını ekliyoruz, üzerine sıcak su ekliyoruz sonra küçük küçük doğradığımız patlıcanları ilave ediyoruz.patlıcanlar biraz yumuşayınca buğdaylı karışımı patlıcanların olduğu tencereye koyuyoruz.bir iki taşım kaynadıktan sonra tuzunu biberini ekşisini ilave edip damak tadımıza göre ayarlıyoruz.en son olarak üzerine kızdırdığımız sıvı yağla naneyi ekliyoruz.
not:ben malzemleri birer su bardağı koydum çok fazla çorba oldu siz az kişiye yapacaksanız bir çay bardağı daha iyi gelebilir.Diğer yemeklerin tarifini isteyen olursa yayınlayacağım.

Patatesli bezelyeli et yemeği:

Gaziantep usulü lahmacun.ben içini kendim hazırlıyorum fırında yaptırıyoruz.bizim lahmacunumuzun en önemli özelliği içinde hiç soğan kullanılmaması onun yerine sarımsak konulması:

Birde pirinç pilavı ile salata vardı.

Tatlı olarak da portakallı revani :

6 yorum:

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

öncelikle iyi bir pazar günü diliyorum.Harika görünüyor eline sağlık,sevgilerimle...

yeşim dedi ki...

onlar artık yerleşmi senin haberin yok gitmzeler artık :D
sofran harika
ellerine sağlık
sevgiler

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Selamlar.......

Baharcicegi dedi ki...

hepsi birbirinden lezzetli olmus elinize saglik

elif neslihan dedi ki...

çok teşekkür ederim arkadaşlar

dilekbakacak dedi ki...

meraba elifcim revani ve etli bezelye harika gözüküyo tarifini verirsen çok memnun olurum.