4 Mart 2008 Salı

einstein ve doğaçlama bir balık tarifi



eşine yazdığı mektup


Pazar günü eşim kayınvalidemleri istanbul turuna götürdü.oğlum dersanede olduğu için ben onlara katılamadım.selimhan benden ne zamandır onu einstein sergisine götürmemi istiyordu dersaneden gelince hazır ev boşalmışken pek de işim yokken fırsat bu fırsat deyip atladık gittik maslakdaki doğuş power centera.sergi gerçekten güzeldi.ben teknik kısımları çok fazla anlamadım ama einstein hakkında oldukça bilgi sahibi oldum.hele eşine daha sonrada sevgilisi olan elsaya yazdığı mektuplar çok etkileyici ve romantikti.20. y.y.ın en önemli fizikçisiymiş einstein.izafiyet teorisi çok ilginç geldi yani birgün şartlar oluşursa zaman içinde yolculuk mümkün olabilir.selimhan çok beğendi sergiyi bizde ana oğul başbaşa keyifli bir gün geçirmiş olduk.gezmek iyi hoş da evde bir sürü insan aş bekler ne yapayım derken imdadıma sevgili levrekler yetişti.bir kaç tarif aradım ama dar vakitte çok inceleyemedim bende kafamdan yapmaya karar verdim.2 tane soğanı halka halka doğradım tepsiye yaydım üzerinede 2 tane domatesi aynı şekilde doğrayıp yaydım.sonra biraz sıvı yağ, 4-5 diş ezilmiş sarımsak,1 kaşık biber salçası,kimyon,tuz, karabiberi iyice karıştırıp balıkların her yerine güzelce sürdüm (vakit olsa 2-3 saat bekletirdim)sebzelerin üstüne yerleştirdim tepsnin üzerini alimunyum folyoyla sıkıca kapattım 200 derece fırında 45-1 saat kadar pişirdim.sonra folyoyu açıp fırının ızgara kısmında biraz üzerini kızarttım.herkes tadına bayıldı.denemenizi tavsiye ederim.

7 yorum:

Aynur dedi ki...

Ellerinee saglikkkk

Balik severler icin nefis bi lezzet olduguna eminim

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

www.ayyachat.blogspot.com

disal dedi ki...

çok merak ettim şimdi gezdiğiniz yerleri..benimde ilgim vardır...

balıklar harika görünüyor....uzun zamandır balık yapmıyorum...sayende hatırlamış oldum....

ellerine sağlık....

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

OOOOOOOOO balıklar nefis görünüyor, ellerine sağlık...

japon242 dedi ki...

ellerinize sağlık bütün tarifleriniz gibi buda çok güzel görünüyo.evimiz kokacak diye balık pişirmez olduk.aslında haftada 2 defa yememiz lazımmış.bu şekilde fırında yaptığımızda kokacanı zannetmiyorum.bundan sonra inş haftada 1 balık yapmaya karar veriyorum.teşekkürler

japon242 dedi ki...

ooo zeytindalı yine döktürmüşsün valla.ya evimiz kokacak diye ballık yapmaz olduk.böyle fırında yaptığımızda hiç kokmaz aslında. karar veriyorum bundan sonra en az haftada 1 defa balık pişirecem inş.teşekkürler

japon242 dedi ki...

oooooooo yine döktürmüşsünüz valla.ellerinize sağlık.evimiz kokacak diye balık yapmaz olduk.bu şekilde fırında yaptığımızda kokacanı zannetmiyorum.karar verdim bundan sonra en az haftada 1 balık pişirecem.teşekkürler zeytindalı

japon242 dedi ki...

oooooooo yine döktürmüşsünüz valla.ellerinize sağlık.evimiz kokacak diye balık yapmaz olduk.bu şekilde fırında yaptığımızda kokacanı zannetmiyorum.karar verdim bundan sonra en az haftada 1 balık pişirecem.teşekkürler zeytindalı