6 Mart 2008 Perşembe

Balkon sefası





çarşamba günü kayınvalidemi ziyarete bir kaç arkadaşım gelmek istediğini söyledi.bütün hazırlıkları tamamladıktan sonra şööyle bir balkona çıktım ki tam yaz havası ben de sofrayı balkona kurmaya karar verdim.çokta isabetli bir karar vermişim doğrusu herkes bayıldı.kemiklerimiz ısındı. sabah kahvaltı faslı faan derken hazırlıklar biraz aceleye geldi özellikle pastanın süslemesi korkunç oldu ama inşallah bi dahaki sefere telafi edeceğim.akşam olunca kayınvalideleri erenköydeki kayınbiradere bırakmaya götürdük hafta sonu k.maraşa dönüyorlar bir kaç günde diğer oğlanda kalalım dediler.ertesi sabah oğlumu ve eşimi gönderdikten sonra oooh bu gün çok işim yok şu bilgisayarın başına geçeyimde önceki günkü sofrayı ve tarifleri yayınlayayım dedim ve bilin bakalım ne oldu telefon çaldı teyzemler kızları mızları toplamış karşıdan bana kahvaltıya geliyorlar.çok sevindim ve hemen fırladım evi düzeltmeye sonrada mutfağa girdim sevgili haticenin uzun zamandır denemek istediğim patates pizzasını yapmaya koyuldum.kahvaltı için gerçekten çok güzel bir alternatif teyzemlerde çok beğendiler.önümüzdeki günlerde onu da yayınlayacağım.gelelim çarşamba günkü mönüye:

TUZU RULOLAR


PATLICAN SALATASI


YOĞURTLU PATLICAN


PAZI SARMASI


YILDIZ KURABİYE


ÇİKOLATALI GATO








TUZLU RULOLAR


MALZEMELER:


2 YUMURTA


1 KAH.FİN.YOĞURT


1 KAH.FİN.SIVIYAĞ


200GR.MARGARİN


1 TAT.KA.TUZ


1 PAKET KABARTMA TOZU


3.5 SU BARDAĞI UN


İÇ MALZEMESİ


200 GR BEYAZ PEYNİR


BİR TUTAM MAYDONOZ


YAPILIŞI:Yoğurma kabına yumurtanın birinin sarısı hariç bütün malzemeleri koyup iyice karıştırın unu ve kabartma tozunuda ekleyip hamuru yoğurun ve 10 dakika dinlendirin.hazırladığınız hamuru 6 eşit parçaya bölün ve her birini merdaneyle tabak büyüklüğünde açın her yuvarlağı dörde bölün geniş kısmına peynirli harçtan koyup rulo şeklinde sarın yağlanmış tepsiye dizin üzerlerine yumurta sarısı,çörek otu ve susam serpip orta ısıdaki fırında pişirin.

YILDIZ KURABİYE




MALZEMELER:

100 GR.YUMUŞAMIŞ MARGARİN

1 ÇAY BARDAĞI SIVI YAĞ

2 ADET YUMURTA

YARIM TATLI KAŞIĞI ZENCEFİL

1 TATLI KAŞIĞI TARÇIN,

4 ÇAY BARDAĞI PUDRA ŞEKERİ

DÖTBUÇUK SU BARDAĞI UNYARIM PAKET KABARTMA TOZU
ÜZERİNE:1 SU BARDAĞI TANELERİ SÜZÜLMÜŞ ÇİLEK REÇELİ
RENKLİ PASTA ŞEKERLEMESİ

yapılışı:yoğurma kabına margarin,sıvıyağ,tarçın,zencefil ve yumurtaları karıştırıyoruz.sonra pudra şekeri unu ve ka.tozunuda ekleyip yoğuruyoruz.kabın ağzını alüminyum folyoyla sıkıca kapatıp buzdolabında bir gece bekletiyoruz.ertesi gün çıkardığımız hamuru unlanmış tezgahta ince olarak açıyoruz kalıplarla şekiller çıkarıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz.180 derece fırında üzerleri esmerleşinceye kadar pişiriyoruz.ılındıktan sonra üzerlerine reçel sürüyoruz ve renkli pasta şekerlemesiyle süslüyoruz (evde yoktu bende pudra şekerini hafif sulandırıp yağlı kağıtla külah yaptım içine koyup kurabiyelerin üzerine noktacıklar olarak sıktım fakat biraz suyu fazla oldu galiba dağıldı.)
ÇİKOLATALI GATO



Çikolatalı gatoyu sana temel yemek kitabından aldım fakat kremasının hiç pişirilmemesi ve yumurtanın çiğ olması içime sinmedi ve tarifi biraz değiştirdim.önce orjinal tarifi vereceğim sonrada benim nasıl yaptığım kısmını anlatacağım.
MALZEMELER:
1 TANE ÇİKOLATALI PANDİSPANYA
5 YUMURTA SARISI
175 GR TOZŞEKER(7/10 SU BARDAĞI)
3 ÇORBA KAŞIĞI SU
250 GR YUMUŞAMIŞ MARGARİN
100 GR BİTTER ÇİKOLATA
200 GR ANTEP FISTIĞI
ÜZERİ İÇİN:
50 GR BEYAZ ÇİKOLATA
ÇİLEK VEYA VİŞNE
YAPILIŞI
Isıya dayanıklı bir kaba yumurta sarıları ,şekeri ve suyu koyuyoruz.kabı yarıyakadar sıcak su doldurulmuş başka bir kabın içine oturtuyoruz.karışımı kremamsı bir kıvam alana dek çırpıyoruz.kabı su dolu kaptan alıyoruz ve karışım soğuyuncaya kadar çırpmaya devam ediyoruz.karışım soğuyunca küçük parçalar halinde kestiğimiz margarini tahta kaşıkla karıştırarak ekliyoruz.en son olarakta çikolataları ekliyoruz iyice karıştırdıktan sonra pastanın bir katına bu kremabörden sürüyoruz üzerine fıstıkları tüm olarak serpiyoruz.ikinci katıda üzerine koyup pastanın her tarafını bu kremeyla kaplıyoruz.üzerini beyaz çikolata ve mevsim meyveleriyle sürüyoruz.
NOT:Ben kremayı hazırladıktan sonra 2 bardak süte iki kaşık nişasta koydum ve bu karışımıda ekleyip kaynayana kadar karıştırdım.ocaktan aldıktan sopnrada 15 dakika çırptım.çiğ yumurta içime hiç sinmedi , böyle yapınca da görüntü biraz mat oldu ama tadı tek kelimeyle muhteşemdi.

4 yorum:

disal dedi ki...

merhaba canım...benimde herzaman hayalim hep balkonda kahvaltı yapmaktır..hatta bahçem olsa orda....

ama havalar düzelmedi daha....inşallah düzelirde balkon sefalarına başlarız....

yaptığın herşey çok güzel görünüyor...

çiğ yumurta aslında kremada fazla belli olmuyor....ben bazen kullanıyorum....

ellerine sağlık canım....

nino dedi ki...

harikaaa

papatya68 dedi ki...

selam canımbalkon sefasına geldim oohhh ne güzel çay içilir bu balkonda eline sağlık harika mamalar da var Türkiye deki evimin balkonu gözümde canlandı görünce pek bir canım çekti ayyyy neyse boşver size afiyet bal şeker olsun bacım benim içinde bir bardak çay iç lütfen unutma haaaa:)))

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "18"



PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;09.03.2008--16.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://kadininmutfagi.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "18" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE...... ayşegül