8 Şubat 2008 Cuma

Tatil bitti...

Yarıyıl tatilini geçirmek üzere çocuklarla Gaziantep'e ailemin yanına gittik.Dönerken 3 kiloda aldım geldim .Antep yemekleri bi başka gerçekten.Anemle bol bol gezdik dostlarımı akrabalarımı ne de çok özlemişim burdan hepsine teşekkür ederim.Fatme teyze,Dilek abla,tuba,güler,Asiyem ve ismini yazamadığım bir sürü dost.Hepinize canı gönülden teşekkür ediyorum.Bu arada ordaki bazı mamaların fotoğrafını çektim.Bakın bakalım haksızmıyım 3 kiloyu almakta




PEYNİRLİ KEK


ARMUT KURABİYE



TEPSİ BÖREĞİ

TUZLU SİMİT
Tuba ve Dilek ablanın elleriyle yaptığı içli köfteler de süperdi doğrusu.


İÇLİ KÖFTE:

MALZEMELER:

hamuru için:
500 gr. köftelik bulgur

250 gr çiğköftelik et

1-2 tane haşlanmış patates

1 yumurta

bir çorba kaşığı pulbiber

tuz,karabiber,

içi için:

500 gr kıyma

2 büyük soğan

1 çay bardağı sıvı yağ

1 bardak çekiliş ceviz veya tüm fıstık

tuz,karabiber,pulbiber,istenirse biraz nar ekşisi

Yapılışı:önce kıymayı kıyılmış soğanlarla birlikte kavuruyoruz.piştikten sonra cevizi ve bütün baharatlarıda katıp bir tarafta beklemeye alıyoruz.hamuru için bütün malzemeleri karıştırıp iyice yoğuruyoruz, arasıra elimizi ıslatabiliriz veya biraz su ekleyebiliriz.20- 25 dakika kadar yoğurmak yeterlidir.hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparı yoruz elimizin içinde yuvarlıyoruz daha sonra sağ elin işaret parmağıyla oyuyoruz diğer elimizde de hafif hafif döndürüyoruz yırtılmamasına dikkat diyoruz.bu aşamada elimizi ıslatırsak yararı our.-yaptıkça el alışıyor-.kıymalı harçtan içine koyuyoruz ,azını kapatıp yumurta şekli veriyoruz bu şekilde hepsini bitirdikten sonra ayçiçek yağında kızartıyoruz.bu noktada dikkat etmemiz gereken en önemli husus yağın çok iyi kızmasıdır aksi takdirde dağılabilir.

7 yorum:

fatihbakacak dedi ki...

elifciğim ben dilek ablan site çok güzel paylaşımların çok güzel çok teşekkür ederiz. paylaşımlarının devamını bekliyoruz.

dilekbakacak dedi ki...

elifciğim ben dilek ablan site çok güzel paylaşımların çok güzel çok teşekkür ederiz. paylaşımlarının devamını bekliyoruz.

zeytindalı dedi ki...

çok teşekkür ederim dilek abla.desteğinizi bekliyorum sizi çok öpüyorum

japon242 dedi ki...

ellerinize sağlık her şey çok güzel görünüyo.içli köfteye bayılırım zaten.günde bir defa sitenizi ziyaret ediyorum yeni bi şey varmı diye.artık bu bloğun müdavimiyim.başarılarınızın devamını diliyorum.

zeytindalı dedi ki...

çok teşekkür ederim japon242.sizin de bloğunuz varmı .ben bulamadımda.

zeytindalı dedi ki...

çok teşekkür ederim japon242.sizin de bloğunuz varmı .ben bulamadımda.

japon242 dedi ki...

hayır zeytindalı benim bloğum yok.sadece yemek yapmayı ve yemeyi çok seven birisi olarak sizlerin bilgisinden yararlanmaya çalışıyorum.herşey çok güzel.tariflerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.ma daha çok tarif bekliyoruz.