21 Şubat 2008 Perşembe

AÇMA



Dün sitemi ziyarete gelen arkadaşlardan biri benden açma tarifi istemiş.kayınvaldemler bizi ziyarete geldiler dolayısıyla kahvaltıya peynir zeytin harici birşeylerde yapıyorum. Bu sabah da açma yapmayı düşünüyordum tevafuk oldu.Açma gibi mayalı hamurları yapmanın en birinci kuralı aceleye getirmeyip hamurun mayalanması için yeterince zaman tanımak.

AÇMA

MALZEMELER:

2 SU BARDAĞI ILIK SÜT

1 SU BARDAĞI SIVI YAĞ

1 YUMURTA(AKI İÇİNE SARISI DIŞINA

1 PAKET YAŞMAYA

8 TATLI KAŞIĞI TOZ ŞEKER

2 TATLI KAŞIĞI TUZ

ALDIĞI ADAR UN

YAPILIŞI:Bütün malzemeleri karıştırıp yumuşakça bir hamur elde ediyoruz.sonra ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizle bir ucunu tutup diğer elimizle kıvırıyoruz ve kendi etrafında çeviriyoruz açma şekli veriyoruz.yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine koyup sıcak bir yerde(kalorifer peteği yanı olabilir)1.5-2 saat mayalandırıyoruz.hamurlar iki katı büyüklüğe ulaşınca ayırdığımız yumurta sarısını üzerine sürüp 180-200-derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

7 yorum:

japon242 dedi ki...

tarifi hemen verdiğiniz için çok teşekkür ederim.doğrusu bu kadar çabuk beklemiyordum.hemen mutfağa gidip deniycem,çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.başarılar

zeytindalı dedi ki...

rica ederim.mayalanma kısmı iyi yapılırsa sonuç güzel oluyor umarım beğenirsiniz kolay gelsin

japon242 dedi ki...

arkadaşlar açma yapmak isteyen varsa muhakkak bu tarifi denesin derim.ben yaptım gerçekden çok güzel oldu.kaloriferin yanında 1,5 saat mayalanmasını bekledim.sonuç mükemmel.pastaneden aldığımız açmalardan hiç farkı yok.şimdiden herkeze kolay gelsin.

ezgi uğurlu dedi ki...

ellerine saglık canım enfes göünüyor kocaman sevgiler

Zerrin dedi ki...

merhaba, nefis olmuş açmanız. elelrinize sağlık.

Blog manşetde gördüm linkinizi... İyi ki gelmişim. biraz dolşacağım blogunuzda:)

sevgiler

www.misssgibi.com

not: Yorumlar kısmından ayarlarınızı düzenlerseniz herkes yorum bırakabilir. Bu şekilde blogspot dışında kimse yorum yazamıyor. Bilginize.

disal dedi ki...

canım harika olmuş...

bende çok seviyorum ve sık sık yapıyorum...tarif aynı.....en güzel sonucu bu veriyor zaten....

ellerine sağlık...

zeytindalı dedi ki...

arkadaşlar desteğiniz ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim.ayrıca zerrinciğim beni uyardığın için teşekkür ederim .şimdi düzelttim.ben bu işte yeniyim yavaş yavaş öğreniyorum.