20 Şubat 2008 Çarşamba

AŞIK EDEN TARİFLER





PATATESLİ AÇMA BÖREK
Yaman etkinliklerin bu aykine sevgili minik kuş ev sahipliği yapıyor.ben de son anda bu açma böreği yaptım .bu benim ilk denemem.oklavayla hamuru açma kısmında biraz zorlandım ama eşimin tadına baktıktan sonra ettiği iltifatlar bütün yorgunluğumu giderdi.ben erkeklerin kalbine giden yolun kesinlikle mideden geçtiğine inananlardanım bilmem siz ne düşünürsünüz.Neyse etkinlikte minik kuşa başarılar dileyip tarife geçiyorum.


MALZEMELER:


1 ÇAY BARDAĞI YOĞURT


1 ÇAY BARDAĞI SÜT


1 ÇAY BARDAĞI SIVIYAĞ


1\2 PAKET YAŞMAYA


1\2 LİMON SUYU


2 ÇORBA KAŞIĞI SİRKE


2 TATLI KAŞIĞI TUZ


ALDIĞI KADAR UN


İÇİ İÇİN:


4-5 TANE HAŞLANMI PATATES


2 TANE KURU SOĞAN


1 ÇORBA KAŞIĞI SALÇA


1 DEMET MAYDONOZ


TUZ,KARABİBER


1 KASE SIVI YAĞ


YAPILIŞI:


Öncelikle bütün malzemeleri karıştırıyor,kulak memesi yumuşaklığında hamur yoğurup dinlendirmeye alıyoruz.daha sonra sıvı yağda kıyılmış soğanı kavuruyoruz doğradığımız patatesleri ,salçayı ,tuzu, karabiberi ve en sonunda da kıyılmış maydonozu ekleyip onu da bir tarafta soğumaya bırakıyoruz.



hamurdan bezeler koparıp oklavayla açabildiğimiz kadar ince açıyoruz(benimkiler biraz kalın oldular ama ilk denemeye göre fena sayılmaz)başka tarafa açtığımız yufayı seriyoruz 1-2 çorba kaşığı sıvı yağı yufkanın üzerine gezdiriyoruz ve hazırladğımız harcı göz kararı serpiştiriyoruz.sonra yufkayı rulo haline getiriyoruz ve keskin bir bıçak yardımıyla dört parmak eninde kesiyoruz.yağlanmış tepsiye diziyoruz.


üzerine yumurta sarısını biraz sıvı yağla karıştırıp sürüyoruz(bende yumurta kalmamış biraz yoğurtla sıvıyağ karıştırdım).200 derece fırına sürüp üzeri iyice kızarana kadar pişiriyoruz.

Kıyır kıyır lezzetli bir börek tavsiye ederim.herkese afiyet olsun.

3 yorum:

japon242 dedi ki...

elinize saglık hepsi çok güzel görünüyor.sizden bi istegim var.en kısa zamanda güzel bir açma tarifi verirseniz çok sevinirim.başarılar

zeytindalı dedi ki...

teşekkür ederim .isteğinizi en kısa zamnda yerine getirmeye çalışacağım iyi günler dilerim

dilekbakacak dedi ki...

elifcim süpersin yine döktürmüşsün açma şahane gözüküyor mutlaka en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık